Duszek

Problem z WDS i połączeniem internetowym

Recommended Posts

Duszek

Witam,
 

Ostatnio został w moim domu router TP-Link model AC1200. Jako że zasięg jest ograniczony w pewnych miejscach domu, postanowiłem zrobić użytek z poprzedniego routera Airlive N.Power i połączyć go z drugim routerem, aby sygnał był mocniejszy. Airlive po cofnięciu do ustawień fabrycznych i skonfigurowaniu połączyłem z TP-Linkiem (główny router) opcją WDS. Przez pewien czas wszystko świetnie działało, sygnał był wzmocniony i nie było przerw w dostarczaniu internetu. Jednakże pojawiły się pewne problemy:


1) Laptop połączony drogą WiFi w pewnym momencie stracił na 2 sekundy połączenie z Airlive, a przy ponownym połączeniu już nie miał dostępu do internetu i był jako "Sieć niezidentyfikowana"
2) Komputer stacjonarny połączony do Airlive miał dostęp do internetu, lecz po ponownym włączeniu tracił całkowity dostęp do sieci.


W obu przypadkach po uruchomieniu diagnostyki wyskakiwał mi błąd "Karta sieciowa WiFi/Ethernet nie ma poprawnej konfiguracji protokołu IP". Posiłkowałem się radami wujka Google, niestety nie działało ani /ipconfig release, renew, etc, ani rejestry, nic. Dodam, że próbowałem zrobić ponowny "twardy reset" routera, problem jednak wrócił jak tylko komputer został ponownie uruchomiony.

Moje pytanie jest takie, czy oba problemy są spowodowane złą konfiguracją któregoś z routerów, czy też wina leży po stronie komputerów?
 

Dzięki za odpowiedzi,

Pozdrawiam
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się