Pasterix

Zwiększenie zasięgu anteny w echosondzie Jaxon

Recommended Posts

Pasterix

Witam, mam do Was pytanie. Czy zmieniając antenę za większą otrzymam lepsze połączanie?  Kupiłem echosondę jej zasięg to od 50 do 100m, potrzebuje uzyskać około 200. Mam zamiar zamontować echo w łódce zanętowej. Echosonda  będzie w środku wiec kompletnie straci zasięg. Jeśli zastosuję antenę z niedziałającego routera, i zamontuje ją na łódce,  to czy ten zasięg zwiększy?  Pytam ponieważ jestem laikiem ale lutownicę umiem trzymać :)  Czy stosując dużą antenę będę potrzebował wzmacniacz?  Ile decybeli powinna mieć antena? 

Nie wiem czy długość kabla antenowego również będzie miał wpływ, bo będzie go około 20cm. Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem miejsca gdzie chcę się podłączyć tą dużą anteną.

Proszę o informację zwrotną, czy jest w ogóle sens to przerabiać.

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

zmiana anteny echo90.jpg

SLX