Oprogramowanie forum zostało zaktualizowane. Zmienił się sposób logowania: jako nazwy użytkownika należy użyć tzw. "nazwy wyświetlanej" jeśli była różna od poprzedniego loginu lub adresu email.

Bermax

Naprawa / ulepszenie sieci

4 posty w tym temacie

Witam serdecznie.
Jestem raczej zielony w tematach związanych z sieciami więc proszę o wyrozumiałość jeżeli nie przedstawię wszystkich niezbędnych informacji.

Od jakiś 9 lat dostęp do internetu stacjonarnego uzyskuję dzięki stworzonej sieci na bazie anten kierunkowych od sąsiada mieszkającego około 100 metrów obok. Schemat naszej sieci wygląda w następujący sposób.

https://zapodaj.net/2a61511049097.png.html

Internet z gniazda trafia do Rutera u sąsiada który przez WiFi zapewnia internet w domu następnie kablem jest pociągnięty do Rutera pracujący w trybie AP znajdującego się w antenie kierunkowej i połączonego z anteną (zasilanie POE). Z Rutera znajdującego się na dachu przez użycie trybu BRIDGE jest połączony adresem MAC z Ruterem znajdującym się u mnie na dachu również pracującym w trybie AP połączony z anteną (zasilanie POE) skąd następnie kablem jest połączony z Ruterem znajdującym się u mnie w domu który przez WiFi zapewnia internet. (tak wiem troszkę pogmatwane)

Niestety ostatnio od dłuższego czasu dochodzi do następujących sytuacji.

https://zapodaj.net/d8379174e6241.png.html
https://zapodaj.net/f0f5eaf4d3cdc.png.html

Pomiędzy moją anteną (NR 3) a anteną sąsiada (NR 2) potrafi gubić bardzo dużo pakietów, pingi skaczą do 1000 i korzystanie z internetu staje się niemożliwe. Problem występuje zarówno łącząc się przez WiFi jak i przez kabel.

Sieć pracuje na pasmie 2.4 próbowałem już zmiany kanału WiFi w ustawieniach Ruterów jednak było to rozwiązanie na krótką chwilę które tak naprawdę niewiele pomogło. Anteny widzą się bezpośrednio więc zasięg w systemie jest maksymalny.