Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

axwell

Udostępnianie internetu PC > Laptop bez routera

Recommended Posts

axwell

witam. posiadam komputer PC z kartą (D-Link AirPlus G DWL-G510 Wireless PCI Adapter(rev.C)), podłaczoną do anteny którą mam na dachu (radiówka). Również laptop któremu chce udostępnić laptop posiada kartę bezprzewodową (ASUS 812.11 g sieciowy adapter).

Czy można udostępnić internet dla mojego laptopa bez żadnych kabli, routerów itd???? Z góry przepraszam, jestem zielony w tych sprawach...:(

baxik20

http://www.wififorum.pl/ftopic11846.html

Jeśli dliniem odbierasz internet radiowy to nie mozesz już go udostepniac dalej tą samą karta - przynajmniej pod windowsem

Więc odpowiedz jest taka- bez kabli i routerów nie.

Albo zakupisz druga karte do kompa (zrobisz ad-hoc ) albo dwa ap - jeden client. Jest jeszcze mozliwosc zastosowania repeatera ale obniza on jakość połaczenia

dzi3ciol

O ile dobrze rozumiem, masz tak:

Laptop z podlaczonym stalym internetem z karta WiFi, i drugi podobny, tyle ze bez sieci.

Podobna sytacje mam w domu, tyle ze mam Neo, i zamiast Laptopa z siecia jak u Ciebie, mam stacjonarny z karta pod PCI. Od biedy starczy to co zrobilem, ale i tak we wakacje jak gdzies pojde do roboty zainwestuje w router z modemem ADSL, narazie student biedny ma to co ma. :P

wiec musisz stworzyc siec dorazna, Ad-Hoc'a, na kompie z internetem, to bedzie Twoja stacja rozglaszajaca, musisz dobrac adresyIP z jednej puli standardowo, 192.168.0.1 na drugim 192.168.1.2...podlaczasz sie drugim laptopem do sieci, pingujesz, jak wszystko gra, udostepniasz internet, za pomoca konfiguratora, w windzie, (konfiguratos sieci w domu, czy cos takiego) w ustawieniach sieci w drugm laptopie, brama musi byc twoj pierwszy komp (ten z siecia), i musisz tez recznie ustawic adresy DNS zeby komp mogl rozpoznawac adresy takie jak www.google.pl..wpisz:

194.204.159.1

194.204.152.34

Powinno smigac...