Oprogramowanie forum zostało zaktualizowane. Zmienił się sposób logowania: jako nazwy użytkownika należy użyć tzw. "nazwy wyświetlanej" jeśli była różna od poprzedniego loginu lub adresu email.

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

axwell

Udostępnianie internetu PC > Laptop bez routera

27 postów w tym temacie

witam. posiadam komputer PC z kartą (D-Link AirPlus G DWL-G510 Wireless PCI Adapter(rev.C)), podłaczoną do anteny którą mam na dachu (radiówka). Również laptop któremu chce udostępnić laptop posiada kartę bezprzewodową (ASUS 812.11 g sieciowy adapter).

Czy można udostępnić internet dla mojego laptopa bez żadnych kabli, routerów itd???? Z góry przepraszam, jestem zielony w tych sprawach...:(

0

http://www.wififorum.pl/ftopic11846.html

Jeśli dliniem odbierasz internet radiowy to nie mozesz już go udostepniac dalej tą samą karta - przynajmniej pod windowsem

Więc odpowiedz jest taka- bez kabli i routerów nie.

Albo zakupisz druga karte do kompa (zrobisz ad-hoc ) albo dwa ap - jeden client. Jest jeszcze mozliwosc zastosowania repeatera ale obniza on jakość połaczenia

0

czyli do mojego PC potrzebuje drugiej karty sieciowej?

0

O ile dobrze rozumiem, masz tak:

Laptop z podlaczonym stalym internetem z karta WiFi, i drugi podobny, tyle ze bez sieci.

Podobna sytacje mam w domu, tyle ze mam Neo, i zamiast Laptopa z siecia jak u Ciebie, mam stacjonarny z karta pod PCI. Od biedy starczy to co zrobilem, ale i tak we wakacje jak gdzies pojde do roboty zainwestuje w router z modemem ADSL, narazie student biedny ma to co ma. :P

wiec musisz stworzyc siec dorazna, Ad-Hoc'a, na kompie z internetem, to bedzie Twoja stacja rozglaszajaca, musisz dobrac adresyIP z jednej puli standardowo, 192.168.0.1 na drugim 192.168.1.2...podlaczasz sie drugim laptopem do sieci, pingujesz, jak wszystko gra, udostepniasz internet, za pomoca konfiguratora, w windzie, (konfiguratos sieci w domu, czy cos takiego) w ustawieniach sieci w drugm laptopie, brama musi byc twoj pierwszy komp (ten z siecia), i musisz tez recznie ustawic adresy DNS zeby komp mogl rozpoznawac adresy takie jak www.google.pl..wpisz:

194.204.159.1

194.204.152.34

Powinno smigac...

aleeee zaraz..teraz dopiero patrze: Ty masz radiowke?! i Internet odbierasz za pomoca karty WiFi?! uuuu to raczej CI to nie wyjdzie...z tego wzgledu ze karta nie moze jednoczesnie dzilac w trybie Infrastructure i AdHoc..;/

ale zostawie to, moze komus innemu sie przydac..

0

czyli do mojego PC potrzebuje drugiej karty sieciowej?

Tak, drugą radiową. Odradzam jednak połączenia ad-hoc. Są z nimi problemy. Połączenie potrafi się zrywać. Co prawda nie dzieje się tak zawsze ale wszystko zalezy od sprzętu oraz sygnału.

dzi3ciol słusznie napisał ze "musisz" utworzyć połaczenie ad-hoc.

0

no wlasnie, mam taki sam problem... mam internet z radiowego polaczenia na PC i uzywam kabli skrosowanych do podlaczenia laptopa do neta... hehe mam 3 karty sieciowe - zrobilem mostek sieciowy i udestpnilem sobie polaczenie internetowe - wszystko ladzia ale problem jest w tym ze chcialbym zrobic to bez kabli. Nie wiem czy sama karta Wlan wystarcze do nadania mi sygnalu na kompa... potrzebny jest chyba jakis access point albo cos takiego?? Prosze o pilna odp ...

pozdro

0

hhhmmm chyba odpisalem...masz odpowiedz juz wyzej!

Gdzie masz te 3 karty?! rozumiem ze dwie w kompie gdzie masz siec tak?!

Jak oby dwie sa to karty WiFi, to ta jedna wolna ustaw na adhoc'a, reszta wyzej, i powinno smigac

0

kupujesz za 140zł acces point Asmaxa AP604 - podłączasz do anteny zewnętrznej i ustawiasz go w trybie klienta ze sklonowanym MAC adresem twojej karty wifi, kabelkiem łączysz z komputerem stacjonarnym - już masz neta na stacjonarnym.

Antenkę "patyk" od asmaxa przykręcasz do karty wifi i ustawiasz ją w trybie ad hoc - to będzie od teraz Twój domowy nadajnik - konfigurujesz udostępnianie połączenia sieciowego i już masz neta bezprzewodowo na laptopie.

Wszystko szybko, ładnie i tanio.

0

Bedzie o 40 zł taniej jak zamiast asmaxa kupisz sparklana wapr 141 ;)

0

Odświeżam temat ponieważ chciałbym się dowiedziec jak skonfigurować taką sieć.

A wiec mam 2 karty sieciowe w komputerze podłączonym do internetu:

Kartę bezprzewodową D-link

Kartę PCI sieciową

D-link odbiera internet a Kartą PCI chcę udostępnić internet do laptopa (kablem cross). Proszę o szczegółowe wskazówki, będę bardzo wdzięczny

0

dokladnie tak samo ja wyzej.

ustaw te sama grupe robocza, podlacz kompy i ustaw im statczne IP, 192.168.1.1 na kompa z intrenetem i 192.168.1.2 na laptopa. ping. dziala?! oki teraz przejdz do konfiguracji sieci w domu lub malej firmie...tam zaznacz to co potrzebujesz, udostepnianie plikow, drukarek, internetu, itd.... w Laptopie wpisze jesze brame, ktora bedzie twoj komputer stacjonarny, i adresy DNS ktore podalem wposcie wyzej..i jeszcze odpwiednio skonfiguruj firewalle jak jekies masz

powodzenia!

0

pingi nie idą :/ a nie trzeba żadnego połączenia mostkowego?

0

a masz ustawiona jedna grupe robocza?!

a firewall?! sprobuj wylaczyc

0

Firewall nie bloczy na pewno. Sory za noobostwo ale... o co chodzi z tą jedną grupą roboczą??

0

tzn ze w tym miejscu:

beztytu322udi8.gif

musisz miec to samo na obu kompach. Jak nie to kliknij zmien, wpisz co trzeba i zrestartuj kompa:)

0

Wchodzisz w POłączenia sieciowe

>klikasz na połączenie lan (komp 1 który ma internet)

>protokoł tcp/ip i ustawiasz ip np 192.168.0.1

>maska wskoczy sama i tyl

>klikasz na połącznie sieci bezprzewodowej(komp 1) i w zakładce zaawansowane powinno być opcja "pozwól innym na korzystanie z internetu" czy moze "udostepnij połaczenie internet " nie pamietam - nie mam jej w tej chwili

>Teraz na komp2(który chce miec neta) klikasz połączenia sieciowe

>wlasciowsci polaczenia lan

> tcp/ip

>ustawiasz tak

ip 192.168.0.2

maska sama wskoczy

brama ip komp 1 (192.168.0.1)

dns ip komp 1

Piszesz ze ping nie dochodzi ale co pingujesz??

0

pinguje ze 192.168.0.1 na 192.168.0.2 i odwrotnie. Pingów nie ma ani w tą ani w tą stronę.

Pojawił się jeszcze jeden problem. Na adresie 192.168.0.1 i 192.168.0.2 są postawione w mojej sieci lokalnej serwery proxy. W związku z tym chyba nie mogę nadać komputerom tych adresów???

0

Oto schemat sieci którą chcę utworzyć:

b80d2abdf8574617.jpg

Na 1 komputerze mam wpisane tak:

50386a969c4967b7.gif

Na 2 komputerze mam wpisane tak:

ed3f963b1bbad24f.gif

Czy coś zrobiłem nie tak??? Wydaje się że wszytsko powinno chodzić dobrze, komputery są w tej samej grupie roboczej, firewalle nie blokują, kabel sieciowy wykrywa jaką podłączony ale połączenia nie ma :/

0

Zle , przeciez ci napisałem wyzej chyba że ja niewyraznie pisze :(

Napisze jeszcze raz

Wchodzisz w POłączenia sieciowe

>klikasz na połączenie lan (komp 1 który ma internet)

>protokoł tcp/ip i ustawiasz ip np 192.168.0.1

>maska wskoczy sama i tyl

>klikasz na połącznie sieci bezprzewodowej(komp 1) i w zakładce zaawansowane powinno być opcja "pozwól innym na korzystanie z internetu" czy moze "udostepnij połaczenie internet " nie pamietam - nie mam jej w tej chwili

>Teraz na komp2(który chce miec neta) klikasz połączenia sieciowe

>wlasciowsci polaczenia lan

> tcp/ip

>ustawiasz tak

ip 192.168.0.2

maska sama wskoczy

brama ip komp 1 (192.168.0.1)

dns ip komp 1

I nic wiecej

Edit

Oczywiscie 192.168.0.1 to przyklad - dobrze masz 1.1

0

baxik20 mówisz że źle ale według tego co piszesz to raczej wszytsko sie zgadza z tym co wpisałem na screenach. Chyba że się mylę, oświeć mnie :P
0

http://images12.fotosik.pl/72/50386a969c4967b7.gif

Na tym zdjęciu przecież podałeś jeszcze brame i dnsy - niepotrzenie. W zeszlym tygodniu ktos mial problem jak ty i tak mial ustawione.

W drugim dnsy powinny dzialać te co podałeś - rozumiem ze takie dostaje po radiu. Jeśli nie to daj IP 1 kompa :)

No i najwazniejsze jest to '">klikasz na połącznie sieci bezprzewodowej(komp 1) i w zakładce zaawansowane powinno być opcja "pozwól innym na korzystanie z internetu" czy moze "udostepnij połaczenie internet " nie pamietam - nie mam jej w tej chwili"

0

chodzi o to że w tej zakładce nie mam takiej opcji. Ale jest też dobre info, pojawiły się pingi w obie strony :)

schowek1dp7.gif

0

No jasne że się pojawiły - nie mogło być inaczej :)

Co do zakładki to zobacz czy przypadkiem w LAn'ie nie masz zaznaczone. Jeśli masz to odznacz. Jeśli nie ma to zrób tak :

użyj na komp1 konfiguratora sieci (masz nawet odnosnik na print screenie wyzej :) ), podając z jakiego połaczenia będziesz korzystał (dająć internet komp2) oraz z które połączenienia będziesz brał internet.

0

właśnie uzyskałem bezprzewodową kartę PCI. czy jeśli teraz chciałbym przez nią utworzyć sieć to adresy IP i wszystko mają być takie same jak przedtem?

0

Tak, rozumiem ze chcesz utworzyć połączenie ad-hoc pomiedzy tą nową kartą pci z laptopem przez wifi.

0